Hos Padelson AB, 559144-3931, kan du köpa padelracketar och tillbehör av högsta kvalitet. Vi har som mål att alltid ge professionell och hög service till våra kunder. Vi vill att du ska känna dig trygg när du handlar hos oss och därför följer vi alltid Konsumentköplagen och Distans- och hemförsäljningslagen.

Nedan köp- och leveransvillkor tillämpas på samtliga köp och beställningar gjorda via padelson.se där kunden är bosatt i Sverige. Vid frågor kontakta oss på kundservice@padelson.se. Vår målsättning är att kundservice ska besvara ditt mail inom 24 timmar.

Priser
Alla priser är i svenska kronor och inklusive 25% moms. Momsen redovisas i ordersammanställningen tillsammans med eventuella fraktkostnader innan du bekräftar köpet.

Betalning
All betalning sker via de säkra, svenska betaltjänsterna Klarna och Mondido Payments

  • Kortbetalning
    Vi erbjuder betalning via kort i samarbete med Mondido Payments. Alla kortuppgifter hanteras i en säker miljö och Mondido Payments ansvarar för att hantera information som erhålls genom tjänsten i enlighet med de krav som uppställs för certifiering enligt PCI DSS (Payment Card Industry Data Security Standard) och övriga tillämpliga säkerhetsföreskrifter.
  • Fakturabetalning
    Vi erbjuder betalning via faktura i samarbete med Klarna och Mondido Payments / Collector. Du som kund väljer själv vilken betaltjänst du vill använda. När du väljer faktura som betalsätt får du hem dina varor innan du betalar. Du kan endast beställa till din folkbokföringsadress och du måste vara minst 18 år gammal vid beställningstillfället. För att betala med faktura behöver du ange ditt personnummer (yymmdd-xxxx). Det används av Klarna / Collector för att kontrollera att leveransadressen stämmer med din folkbokföringsadress. Fakturan skickas per mejl till den mejladress du angivit. För att se fullständiga villkor för Collectors faktura se länkarna nedan:
    Allmänna villkor för faktura och kontokredit
    Standardiserad Europeisk konsumentkreditinformation
  • Swish
    Vi erbjuder betalning via Swish i samarbete med Mondido Payments. Välj Swish som betalmedel, skriv in ditt telefonnummer och verifiera betalningen via appen. Vi tillämpar inga extra avgifter när du betalar via Swish. Upplever du problem när du ska betala med Swish kan du behöva ändra beloppsgränsen via din bank. Detta kan du göra genom att logga in på din internetbank och klicka dig fram till Swish. För detaljerade instruktioner om hur du går tillväga hos en specifik bank se nedan länkar: SwedbankNordeaSEBHandelsbankenSparbanken SydDanske BankSkandiabanken

    Leveranstid
    Din order hanteras normalt inom 1-2 dagar (helgfria vardagar) från beställning fram tills dess att varan lämnar vårt lager. Normal leveranstid är 1-4 dagar från det att beställningen läggs. Om produkter inte finns i lager så kommer leveranstiden att vara längre. Du kommer alltid att få ett meddelande från oss om produkten inte skulle finnas i lager. Alla uppgifter om leveranstider avser arbetsdagar och inkluderar inte helger eller officiella helgdagar.

    Om leveranstiden mot förmodan blir längre än vad som angivits i din orderbekräftelse så meddelar vi dig detta snarast möjligt efter det att förseningen kommit oss tillkänna. Vi förbehåller oss rätten att friskriva oss från alla ersättningskrav till kund gällande leveransförseningar.

    Fraktkostnad
    Padelson erbjuder fri frakt inom Sverige på alla beställningar över 499 kronor inklusive moms. För beställningar under 500 kronor tillkommer en fraktavgift på 59 kronor.

    Fraktsätt
    Vi skickar våra beställningar med DHL och varor levereras till det utlämningsställe som ligger närmast den adress som du angivit i beställningen. I vissa fall skickar vi med PostNord. På aviseringen till dig som privatperson framgår det till vilket ombud paketet skickats till. Har du angivit ett mobiltelefonnummer i beställningen kommer du att få ett SMS från DHL när din vara finns att hämta på utlämningsstället. Har du inte angivit något mobiltelefonnummer kommer du istället att få ett e-mail när din vara finns redo att hämtas. Via webbshoppen är det endast möjligt att få en vara levererad inom Sverige. Om du vill ha en vara skickad utanför Sverige ber vi dig att kontakta oss på kundservice@padelson.se. Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.

    Transportansvar och skador på paket
    Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart, dock senast inom 7 dagar, anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket. Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan.

    Ångerrätt
    Vi följer lagen om distansavtal enligt Konsumentverkets rekommendationer. Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor förutsatt att de är oanvända i upp till 14 dagar. Utöver det lämnar Padelson öppet köp i ytterligare 86 dagar, totalt 100 dagars öppet köp för dig som kund. Varan skall skickas tillbaka i originalförpackningen. 

    Ångrat köp skall meddelas via mail till kundservice@padelson.se där ordernummer skall anges. Vi mailar då ut en retursedel. Kostnaden för att nyttja retursedeln är 99 kr om returen innehåller racket/väskor/24-pack bollar och 79 kr om det istället är andra mindre produkter som returneras.

    När varan är returnerad till Padelson och vi har säkerställt att varan inte är använd och att originalemballeringen finns kvar på produkten kommer återbetalning att ske. Avgiften ovan (99 kr eller 79 kr) återbetalas ej på ordern.

    Reklamation
    Samtliga varor täcks av leverantörernas garantier. Undantagna från garantin är produkter som kallas förbrukningsartiklar till exempel grepplindor, konfektion, bollar med mera. Är du osäker kontaktar du oss på kundservice@padelson.se.

    Ett fel som uppstår på en vara på grund av fabrikationsfel skall meddelas via mail till kundservice@padelson.se. Reklamationer på produkter bestäms alltid av leverantören och mottagna foton skickas till leverantören som avgör om produkten kan reklameras eller inte. I ditt mail till oss så följ nedan instruktioner:

    1.
    Märk ditt mail med ”Reklamation + produktnamn + ordernr./alternativt vem som gjort inköpet”
    2. Bifoga bild(er) på skadan.
    Om reklamationen avser padelracket så bifoga även:
    3. Bilder på båda kortsidorna/kanterna och kortsidan/kanten uppifrån (ej träffyta). Alla leverantörer vill se att ramen är hel vid en reklamation.
    4. Bilder på streckkoder/ bild på QR-koden. Bullpadel och Starvie har t.ex. 2 st streckkoder på racket och Varlion har en QR-kod på racket. Babolat har en sifferkod längst ner på racketknoppen.
    Har ditt racket ett konstigt ljud eller liknande när du skakar/knackar på det så bifoga även:
    5.  En kort video (max 10 sekunder) där ljudet framgår.

    Tänk på att skador som orsakas genom slag på annat än padelboll inte omfattas av leverantörens garanti och ej kan reklameras. Var därför extra försiktig vid slag nära väggar/glas/golv/nätstolpe. Använd alltid ramskydd och undvik att slå upp bollar från marken. Om en spricka kommer från ramen och går inåt beror det oftast på att racket har slagit med kanten på något hårt såsom glaset, vägg, nätstolpen. En liten spricka på kanten växer ofta inåt racket ju mer racketen spelas med.

    Outlösta paket
    Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan den går i retur till oss förbehåller sig Padelson rätten att fakturera kunden för fraktkostnad, returfrakt och hanteringskostnader med totalt 350 kronor inklusive moms. Observera att du måste hämta ut ditt paket för att kunna nyttja ångerrätten.

    Hantering av personuppgifter
    Padelson sparar dina personuppgifter (mejladress, leveransadress och namn) i vårt kundregister. Ingen obehörig har tillgång till detta register. Mejladresser lämnas inte ut till andra företag förutom de företag som hanterar den av kunden valda betallösningen. Vi sprider aldrig dina uppgifter till någon annan part. Det mobiltelefonnummer du anger i kassan kan komma att användas för SMS-avisering av leverans eller övrig kommunikation som rör din order.

    Du kan när som helst kontakta oss för att ta del av uppgifterna, ändra eller radera dem. Kontakta oss på kundservice@padelson.se

    Övrigt
    Padelson förbehåller sig rätten till ändring av all information inklusive men ej begränsat till priser, specifikationer och produkterbjudanden utan föregående avisering. Vid eventuell slutförsäljning till angivet pris eller på grund av att en produkt utgått har Padelson rätt att häva köpet och återbetala eventuella inbetalda belopp.